XI. Celoslovenský odborný ABENA seminár
Publikované dňa: 5. mája 2016
Rok nám utiekol ako voda, v kalendári sa objavil marec a to bolo jasným znamením, že pre Vás pripravujeme v spolupráci s SKSaPA ďalší Abena Seminár. Tento rok sa XI. Celoslovenský odborný seminár na tému: „Inkontinencia a jej komplexné riešenie v zariadeniach dlhodobej starostlivosti“ uskutočnil v dňoch 28.-29.4.2016 v Hoteli Magura v Ždiari v nádhernom prostredí Belianskych Tatier.
Po minuloročných kapacitných problémoch sme pre Vás po dlhom hľadaní našli nové a o poznanie väčšie priestory s kapacitou vyššou o 42 osôb. Nesmelo sme s pani riaditeľkou vo februári blokovali tradičných 100+ miest. Váš záujem o náš seminár bol však opäť rekordný (rukami nám prešli údaje od 224 osôb) a tak sme museli opätovne pristúpiť ku korekciám a zoznamu náhradníkov tak, aby sme účasť umožnili čo najväčšiemu počtu zariadení. Spoločne s vedením hotela sa nám podarilo postupne uvoľniť všetky izby na kompletnú kapacitu 150 lôžok (ešte aj deťúrence, ktoré mali v danom termíne dohodnutú školu v prírode kvôli nám prišli na svoj pobyt skôr, aby odišli skôr a uvoľnili pre nás aj posledné postele).
Počasie nám večer pred konaním seminára pripravilo krásnu vianočnú atmosféru a štvrtkové ráno doprialo všetkým zúčastneným čarokrásne pohľady na Belianske Tatry. Napriek rôznym registračným problémom (vďaka niekoľkým menej zodpovedným účastníkom, ktorí aj napriek našim prosbám vopred nenahlásili zmeny mien účastníkov) sa nám podarilo úspešne odštartovať s iba 15 minútovým meškaním… Program bol tradične bohatý, pozostával z vyše 20-tich prednášok, z ktorých si každý účastník odniesol mnoho nových poznatkov. Nechýbali ani nové jedinečné prednášky spojené s praktickými ukážkami či workshopom, alebo informácie o chystaných zmenách, ktoré by iba mali vstúpiť do platnosti. Všetkým prednášajúcim ďakujeme za ich odborne pripravené a prednesené témy, ktorých príprave určite venovali množstvo svojho času. Na rozdiel od mnohých iných akcií sme museli pri tvorbe programu z rozsahu jednotlivých prednášok mierne uberať (prednášajúcim sa aj touto cestou ospravedlňujeme), lebo by sme museli v prednáškach pokračovať aj počas neskorých večerných hodín.
Nedovolí mi na tomto mieste nespomenúť a poďakovať sa za maximálnu ochotu vedeniu i zamestnancom hotela, ktorí nám vyhoveli vo všetkých mysliteľných požiadavkách, aby sme spoločnými silami a bez komplikácií zvládli „ukočírovať“ 150 účastníkov počas celého trvania seminára. Veľká vďaka patrí aj zástupcom zúčastnených spoločností, ktorých sa tiež nazbieral rekordný počet a ktorí účastníkom ukázali možnosti zjednodušenia ich náročnej práce.
V rámci anonymného hodnotenia účastníkov vyjadrila veľká väčšina z nich svoju spokojnosť, mnohí vyzdvihli veľmi dobrý výber nového miesta ako aj rozšírenie celkového počtu účastníkov. Ako to však pri takto veľkých skupinách býva, nájdu sa aj menej spokojní. Niekomu nevyhovovala dĺžka a časový harmonogram prednášok (tu doplníme, že 12 kreditov za pasívnu účasť na seminári musí znamenať 12×60 minút odborného programu), prípadne chýbali možnosti na prechádzky či welness (kto mal záujem, prišiel o deň skôr pred konaním seminára a tieto možnosti mohol využiť; poprípade mohol v hoteli ostať aj po ukončení seminára). Relatívne viac komentárov sa vzťahovalo k ubytovaniu. My ako organizátori celej akcie sme si tento „problém“ od začiatku plne uvedomovali, ale vzhľadom k absolvovaným prehliadkam viacerých možných miest (hotelov, RZ, ŠZ) sme dospeli k názoru, že ubytovanie je pre naše potreby v poriadku. U nás je vždy dôležitá čistota, ktorá bola aj tu na vysokej úrovni. Stiesnenosť hygienických priestorov ako aj vek niektorých zariadení hotela má svoj pôvod vo veku hotela (výstavba v 60-tych rokoch) a verte, že pôvodne boli v hoteli sociálne zariadenia iba na chodbách … Hľadali sme pre Vás slušné ubytovanie za príjemnú cenu a v Hoteli Magura sme ho našli. Ceny ubytovania zodpovedali úrovni vybavenia izieb (pre ilustráciu uvádzame, že ceny ubytovania s raňajkami v Tatrách sa začínajú na 30-33€/osoba). Všetkým, ktorí to pochopili rovnako ako my ďakujeme a pre tých ostatných môžeme nabudúce skúsiť zorganizovať seminár v modernom 4* hoteli, a už teraz vieme, ako by prijali výšku účastníckeho poplatku cca 120€/osoba. Pokiaľ chceme pre Vás – účastníkov udržať priaznivé ceny, musíme robiť drobné ústupky. Pre tých 5 najmenej spokojných osôb by bolo fajn, ak by si uvedomili, že existuje vzťah ceny a úžitkovej hodnoty a že za 30€ jednoducho nie je možné, aby sa vzdelávací seminár Abena konal v prvotriednom hoteli. Takisto nie je možné prideliť 12 kreditov za menej ako 12 hodín odborného programu.
Veľká väčšina z Vás má však iba tie najlepšie dojmy a pocity a už teraz sa tešíte na ďalší seminár. Nás Vaša vďaka a pozitívne reakcie zaväzujú do budúcna. Veľmi pekne Vám za ne ďakujeme a budeme sa snažiť byť ešte lepší a budeme sa chcieť opäť v niečom prekonať. Jedno však vieme – rekord v počte účastníkov už určite prekonávať nebudeme. Skôr sa opäť vrátime späť ku skupine cca 100 účastníkov, ktorá sa ľahšie zvláda a manažuje (a hrozí v nej menej nepríjemných prekvapení a nečakaných zmien).
Rozsiahlu fotogalériu si môžete prezrieť v časti SEMINÁRE.